divendres, 25 de juliol del 2014

V DE VICTÒRIA

Fa unes quantes setmanes vaig trobar aquest vídeo al Youtube i vaig pensar que seria fantàstic per fer bullir l'olla de la manifestació de l'onze de setembre. Aquesta escena concreta és una de les que recordo amb més vivesa d'aquella sèrie mítica de la infància de molts de nosaltres. És estrany com funciona el cervell: a vegades som incapaços de recordar què hem esmorzat, però podem evocar amb claredat un fragment minúscul d'una sèrie que vam veure quan érem nanos.

Tenia pensat escriure el post que esteu llegint a primers de setembre. Però l'altre dia vaig parlar amb un amic, membre actiu de l'ANC, que em va explicar que aquest any no les tenen totes. Per acabar-ho d'adobar, abans d'ahir el grup espanyolista Sociedad Civil Catalana va desmentir les xifres de la cadena humana de l'any passat, deixant-ho només en 800.000 persones. Potser algú es pregunta com els amics de Sociedad Civil revesteixen les seves dades de validesa i credibilitat. Fàcil: un petit exèrcit de friquifatxes ha comptat una per una les persones que apareixen a la gigafoto. No estic gaire segur de si aquesta voluntat de destruir fa riure o esgarrifa una mica (a banda de que és fer trampes: qui serà el valent de comptar-les per desmentir-ho? Algun notari ha donat fe que realment les han comptades?).

En fi, mireu el vídeo de sota. Jo el trobo collonut, fantàstic per promocionar la V de l'11-S. Té tots els elements: nostàlgia, simbolisme i una certa èpica, encara que sigui de carrer. Veureu que és molt vintage, cosa que segur que sabran apreciar els indepes modernillos. Tots sou prou intel·ligents per veure els paral·lelismes clars entre els llangardaixos que volen envair la Terra fent veure que ens estimen molt i... bé, com he dit, ja sou prou llestos i llestes i no necessiteu que el tiet Jordi us expliqui res.


Si podeu, feu-ne difusió. Ara o més endavant, com us sembli. A sota us he hi posat l'enllaç. Que tinguem sort i, sobretot, que ho fem bé.