diumenge, 5 de gener del 2014

EL SEU LARIOS-COLA, REI GASPAR

No sé quina edat tenia. El meu germà no se'n recorda, de manera que jo devia vorejar els set o vuit anys. Era la nit de Reis -la millor nit del Nadal, per més que diguin- i tornàvem de la cavalcada amb les butxaques plenes de caramels. Vam sopar i la mare ens va acompanyar a l'habitació. Quan m'estava posant el pijama algú va tocar el timbre.

- Anem a veure qui és - va dir la mare, acompanyant-me escales avall.

Quan el pare va obrir vaig trobar-me cara a cara amb els Reis Mags i un nombre indeterminat de patges, carregats de regals. Aquelles barbasses i aquelles corones tan brillants. Anaven sense carrosses: a partir d'aquell moment vaig assumir que tot això de les carrosses només era comèdia per fer contenta la gentalla.

Imagineu-vos un nen de set o vuit anys trobant-se cara a cara i per sorpresa  -tothom sap que els Reis vénen quan dorms- amb els seus ídols (perquè mai he estat gaire fan d'esportistes ni d'actors). Els patges van descarregar els regals al menjador, a la vora de l'arbre. Recordo perfectament que hi havia un trenet elèctric que suposadament feia fum. Mai va fer-ne gaire, però aquest és un altre tema. Mentre jo desembolicava paquets Ses Majestats es van asseure al sofà de casa meva i, us ho juro, van demanar un cubata. No pas el tradicional got de llet i aigua pels camells, sinó un cubata d'aquells d'anar-hi anant.  La meva mare va arribar amb una safata plena de gots llargs i tots es van fotre una copa xerrant vés a saber de què.

Jo era petit i no em preguntava com s'ho farien els Reis per acabar de repartir els regals si a cada casa s'asseien amb aquella patxorra i es fotien un Larios amb Coca-Cola (inexplicablement en aquella època la gent en bevia, com els gintònics d'ara). No sabia que els Reis realment són mags i poden beure tant com vulguin, amb la calma que vulguin, i encara els hi queda temps per fer tot el repartiment. En això també superen al Pare Noel, que sempre he trobat una mica ordinari i xabacà. No sé perquè alguna gent li té tanta estima, amb uns Reis tan fantàstics com tenim.

En fi, que tingueu una feliç nit de Reis i un feliç dia de Reis. Molta sort i us portint tot el que hagueu demanat.