dilluns, 11 de novembre del 2013

MOLT FANS DEL MERCADONA

D'aquí a poques setmanes el meu poble tindrà un Mercadona. Aquests dies el nou supermercat és tema de tertúlies a llocs de treball (els pocs que queden), botigues i cafès. Alguns l'esperen amb candeletes i en canten les virtuts i les bondats amb la perícia d'un aeda. D'altres qüestionen l'impacte sobre els comerços de tota la vida, com si les hamburgueses Hacendado (amb una qualitat amb prou feines acceptable segons la OCU) haguessin de desbancar les carnisseries de sempre. Tothom parla del puto Mercadona. Aquests dies semblem exactament el que som: una colla de pagerols esperant a Mr. Marshall.


Els més agosarats proclamen, sense vergonya, ser fans del Mercadona. A veure, com cony pots ser fan d'un supermercat? I encara menys d'un de tant depriment com el Mercadona? Et beus l'infame vodka o el whisky que tenen?  El suc de taronja que fa cremor d'estómac? El pa xicletós? La brioixeria aquella tan sòrdida? El peix, d'aparença incerta i perillosa? Ets fan de la seva decoració demencial, que la Conchita la del barrio troba tan moderna?

Jo, què voleu que us digui, estic ben avorrit del Mercadona. De tant en tant hi vaig a comprar paper de wàter, però estar-hi gaire estona m'angoixa. Aquells prestatges quilomètrics replets de productes de la seva marca blanca em fan pensar en horrorosos súpermercats comunistes, i sempre em mig espero trobar-me el fantasma de Kim Jong-Il passant revista.


looking at a grocery store refrigerator

looking at instant soups

Jo sóc seguidor incondicional d'uns quants escriptors, d'algunes sèries de televisió, d'uns quants guionistes i dibuixants de còmics, i fins i tot d'algun cantant. M'entristeix que algú pugui ser fan d'un supermercat -especialment d'un de tan xungo com el Mercadona- i el converteixi en un tema recorrent de conversa. El tiet Jordi, sempre disposat a ajudar, us deixa una llista de suggerències per alegrar-vos una mica la vida. Vegem-la:

- Breaking Bad (sisplau, mira-la) i d'altres sèries:  Dexter. Nurse Jackie. Californication. 
- Joc de Trons (les novel·les, si pot ser la magnífica traducció catalana).
- Els còmics de the Walking Dead.
- El vi negre de l'Empordà i el gin tònic 2.0 (amb el punt just de mariconades surant-hi, tampoc cal passar-se).
- La sèrie de còmics Fabulas, quasi tot Daredevil  i la majoria de coses de l'Alan Moore (excepte Promethea: NO compreu Promethea).
- Qualsevol llibre de Houellebecq, de Welsh, de Sedaris o d'Auslander.
- La filmografia primera d'Steven Seagal (si t'agrada l'humor, també la darrera).
- El gat de Schrödinger  (per l'amor de Déu, encara no l'has llegit?)