dijous, 10 d’octubre del 2013

EL DESPIT D'ORANGE

Aprofitem el blog per fer una mica de denúncia. A veure si aquesta història us sona d'alguna cosa:

El vostre amic i servidor era un feliç usuari de Yoigo fins que un inmigrant (policia dixit) li va robar el terminal mentre suava la cansalada al gimnàs. Com que els amics de Yoigo em van oferir un mòbil una mica cutre vaig decidir canviar de companyia. El paio de Phone House em va recomanar Orange perquè estaven fent una oferta interessant i aquí em teniu, tot un usuari de la infame companyia francesa.  Pocs mesos després Jazztel em va fer una oferta que no podia rebutjar. No us avorriré amb els detalls, però fins i tot s'oferien a pagar la penalització que m'imposava Orange per fotre el camp abans d'hora.

Em vaig converir en un jazztelià convençut (després de pagar deu o vint euros per rebre el mòbil a casa, ja hauríeu pogut dir-m'ho abans, nanos). Perquè em retornessin la penalització d'Orange, els de Jazztel em reclamaven una factura. I ara bé lo bo: Orange, empresa que com tothom sap està molt conscienciada amb el medi ambient, no envia factures a casa, sinó que les fa arribar al correu electrònic de la seva pròpia pàgina web. Però quan et dónes de baixa ja no pots accedir a la pàgina en qüestió, de manera que no hi ha manera humana d'aconseguir la factura.



De seguida descobreixes que Orange (suposo que com totes les companyies) és un búnquer hermètic. Si no ets client només se't permet parlar amb agents sudamericans que no t'entenen -tu tampoc els entens a ells- que només tenen al cap a vendre't un mòbil. A banda d'això no els hi interessa res més, de manera que no escolten les teves queixes. Sorprenentment, la malvada companyia francesa no té correu electrònic -sí que en té, però només pels abonats- de manera que no pots contactar-hi. Comparat amb això, els setges que va sofrir Girona eren un berenar de primavera.

Aqusta actitud d'Orange s'entendria si vingués d'un amant que actúa amb despit (si no ets per mi, no seràs per ningú) però de cap manera es pot tolerar que una multinacional així de poderosa tingui aquestes rabietes de nen d'Educació Infantil. Encara sorprèn més que les teleoperadores tinguin total impunitat i puguin abusar dels clients d'aquesta manera.