dijous, 22 de març del 2012

NOVA ZELANDA EN ESTAT DE XOC



Sembla ser que un terratrèmol ha destruït la fàbrica on s'elabora la famosa melmelada Marmite, a Nova Zelanda, i que a resultes d'això tot el país està en xoc. La primera vegada que vaig tastar la Marmite va ser a  Anglaterra, a casa del meu amic Ivan. Des d'aquell dia que vaig associar-la amb Anglaterra, i m'ha sobtat saber que la fabriquen a Nova Zelanda. En fi. Aquell dia llunyà jo tenia ressaca i ell em va assegurar que una torrada amb mantega i Marmite era l'esmorzar dels campions, i que segur que el malestar s'esvairia. Recordo perfectament que va ser així.

No sé si mai heu tastat la Marmite. Als supermercats d'aquí podeu trobar-ne fàcilment. Si no, proveu el Bovril, que és més o menys el mateix. No són exactament  melmelades, sinó  subproductes que s'obtenen amb l'elaboració de la cervesa. Tenen un gust fort i salat, i és fàcil que no us agradin. Tampoc crec que siguin molt saludables. Molta gent el fa servir per realçar el gust dels guisats o, simplement, l'afegeixen a un cassó d'aigua calenta i tenen un consomè. També pots menjar-la, com ja he dit, per esmorzar o per berenar. Els hooligans anglesos en fan entrepans i se'ls enduen als camps de futbol. Sigui com sigui, el meu amic Ivan tenia raó: és el millor remei contra una ressaca.