divendres, 29 de juliol del 2011

ELS BORRATXOS DE LA PISCINA

Hem passat un parell de dies a l'apartament que els meus oncles tenen a Platja d'Aro. Aquesta nit, cap a les cinc, m'han despertat dos borratxos que es banyaven a la piscina comunitària. Amb ells hi anaven quatre noies. Després de molt fer-se pregar elles també han saltat a l'aigua, i vinga a riure i a esquitxar-se. Durant tota aquesta estona no he pogut dormir. Cap veí ha fotut un crit i jo, com que era un convidat, m'he estimat més callar. La broma ha durat una hora llarga i, més o menys a les sis, les noies han marxat. Els dos nanos s'han assegut en un banc de ciment, l'un al costat de l'altre. Ja no reien ni cridaven. Completamenta abatuts. És el que passa quan la música s'acaba, xavals: que et quedes sol, i et pots sentir afortunat si al teu costat hi ha un col·lega que també s'hi ha quedat. Per un moment m'han fet una mica de pena però després he pensat que, per culpa seva, estava despert. I aleshores m'he dit: "Foteu-vos".