dilluns, 18 d’abril del 2011

MÉS PROMESES TRENCADES

El Sant Jordi passat vaig entrar en una llibreria i vaig trobar-m'hi un escriptor català més conegut per la seva presència als mitjans que per la seva habilitat amb les paraules. Seia al costat d'un altre escriptor a qui no vaig reconèixer, tots dos fent cara d'avorrits i amb un munt de llibres al davant.
- Quina tarda més llarga. Només he signat un exemplar -va reconèixer l'escriptor famós.
- Doncs jo, cap - vaig sentir que deia l'altre, deprimit i amb la mirada fixa en una tassa de cafè, com si allà dins esperés torbar-hi la solució d'aquest problema. O potser desitjava que hi hagués whisky en comptes de cafè, no ho sé.
Vaig estar temptat de comprar-los un llibre a cadascú però al final no ho vaig fer: havia sentit dir que la novel·la del primer era nefasta, i que només li havien publicat per ser qui era. La novel·la de l'escriptor novell, en canvi, segurament estava millor, però em va semblar entendre que anava de rotllos sentimentals i introspectius, de manera que també la vaig descartar.
Aquell dia vaig prendre una decisió: mai de la vida aniria a signar llibres el dia de Sant Jordi. Era normal que l'escriptor novell tingués poca feina però... i el mediàtic? Si aquell paio només havia signat un sol llibre en tota la tarda jo no tindria mai cap possibilitat.
Doncs bé, aquest any tornaré a trencar una promesa que em vaig fer a mi mateix. Ja no sé ni perquè em molesto a fer-les. Aquest dia de Sant Jordi signaré llibres de 16:30 a 18:00 (aproximadament) al Context, i de 18:10 a no sé quina hora (suposo que 19:00 o més) a la parada que la Lliberia 22 muntarà a la Rambla de Girona. Només desitjo tenir més sort que els dos escriptors que vaig trobar l'any passat, el mediàtic i el que no ho era.