diumenge, 12 de desembre del 2010

EL CALB DELS ULLS PLOROSOS

Tenia un dia de merda i, amb l'intenció de posar-hi remei, vaig anar a prendre una cervesa al 9 Toc. A la barra hi havia un paio calb amb els ulls plorosos i veu de cassalla que bevia un got de whisky. Sense que jo li dirigís la paraula em va explicar que una vegada la policia va arrestar-lo - no em va dir el perquè, tot i que era fàcil d'imaginar- i li van fer passar la nit al calabós. Allà, un agent jove volia fer-li beure un got d'aigua que sembla ser que contenia algun tipus de droga. El calb dels ulls plorosos s'hi va negar rotundament. El policia novell va tornar-ho a intentar amb el mateix resultat fins que, furiós, va cridar tant que el seu superior va anar a veure què estava passant. En veure al detingut va somriure paternalment, va posar la mà sobre l'espatlla de l'agent jove i li va dir:
- Aquest tio porta molts anys corrent pel món. Deixa'l estar, a ell no el podràs enganyar mai.
I tot seguit li va oferir un altre got d'aigua que el meu amic tampoc va acceptar: totes les precaucions eren poques.
L'endemà van haver de deixar-lo en llibertat. Per celebrar-ho va entrar a un bar i es va beure dos gots d'aigua seguits. Després va demanar un got ple de JB sense gel.
- Com aquest - va dir mostrant-me el got ja buit.
Vaig fer un glop de la meva cervesa, pensant que el dia havia deixat de ser tan merdós.