dilluns, 16 de novembre del 2009

LA VACUNA


Tot tendeix a la dualització, com ja apuntaven fa milers d'anys els filòsofs asiàtics. La gent és del Barça o del Madrid, de dretes o d'esquerres, del mar o de la muntanya, de cinema comercial o alternatiu, de Sega o de Nintendo. El mateix passa amb això de la grip A, i tothom ha corregut a agafar posicions, a saber: els uns a favor de la vacuna i els altres en contra. El que pensi jo a ben poca gent li ha d'importar perquè de medicina no en tinc ni idea, però el més alarmant és que els metges estiguin tan dividits. La vacuna pot ser bona o pot ser dolenta, o en tot cas bona en alguns casos i dolenta en d'altres. Però això quasi ningú ho diu. Que no era una ciència, la medicina? Aquests darrers dies em recorda una discussió entre sofistes, on els arguments esdevenen armes llencívoles. Avui surt una monja doctora en medicina i diu que no, i l'endemà el director d'un hospital diu que sí (la Teresa Forcades, val a dir-ho, com a mínim es molesta a defensar el seu no amb arguments mèdics, cosa que no fan d'altres professionals, un gest que trobo enormement irresponsable). Uns diuen que tot plegat és una conspiració de les indústries farmacèutiques, i d'altres que si l'han donada massivament als EUA, el país de les demandes mèdiques, no cal patir.

Jo, si tinc mal de cap, prenc un Espidifen. Funciona. Si tinc molt mal de cap, un i mig o dos. A la llarga fa mal però tampoc n'abuso tant, i estic segur que tots els metges diran una cosa similar. Per què, doncs, amb la vacuna hi ha tanta polèmica? Funciona o no? Acabarem pensant que els metges no saben el que diuen, i això sí que em crearia molta angoixa. Perquè si no em puc fiar del sí o del no d'un metge en aquests temes... de qui em puc fiar?

La situació em recorda massa un capítol de House. Una parella de joves van a veure'l perquè tenen el fill malalt i en House li recepta antibiòtics. La parella diu que no pensen donar-li antibiòtics al nen perquè tot forma part d'una conspiració de les indústries farmacèutiques per fer diners, i que de cap manera pensen col·laborar-hi.

- Com vulguin - els respon en House.- Així col·laboraran amb les indústries que fabriquen taüts. M'han dit que en fan de molt bonics.