dijous, 25 de juny del 2009

CRYPTSHOW


No era un nen gaire esportista. A l'hora del pati, amb els meus amics de no jugar a futbol, dibuixàvem i discutíem si era més fort en He Man o en Son Goku. Això ens portava a no tenir cap èxit amb les noies, però aquest és un tema que mereix un estudi molt més extens i detallat. Inevitablement vam acabar jugant a rol i col·leccionant còmics, cosa que ens va allunyar encara més del sexe femení. Ens passàvem el dia parlant sobre elfs, orcs, gegants i Space Marines, i encara ens preguntàvem com és que no ens menjàvem un rosco. En fi. Diuen que pots treure al nen de l'església, però que mai pots treure l'església del nen. Amb totes les frikades passa una mica el mateix: pots deixar de jugar a rol, però segueixes essent un jugador de rol, una mica com els borratxos que ja no beuen però que diuen que encara són alcohòlics.

Lligat al rol, la literatura fantàstica. He llegit tres vegades el Senyor dels Anells (no és res: una vegada vaig conèixer una noia que em va jurar que l'havia llegit set cops) i la majoria dels llibres del psicodèlic Michael Morcock, un escriptor tan aficionat a l'LSD que durant molts anys els seus lectors vam pensar que era mort. Dos fans el van trobar en un concert, fins les celles d'àcid, i li van dir que havien sentit que era mort. Tan col·locat anava en Michael que, en sentir allò i barrejar-se-li amb el còctel lisèrgic, va agafar una crisi d'ansietat tan forta que quasi mor de veritat.

Fa poc vaig fer un experiment i vaig escriure un conte humorístico fantàstic, una mica a lo Terry Prachet. El vaig enviar a cegues al Cryptshow, un festival de terror, ciència ficció i fantasia. I han decidit publicar-me'l al recopilatori, que sortirà en algun moment del juliol. El conte es diu Màgia Quàntica, i el recopilatori Cryptonomicon. La presentació és a mitjans juliol. I a partir d'aquest concurs, m'he proposat deixar d'enviar contes i intentar acumular material per fer un recopilatori. Si tinc la mateixa força que de voluntat que quan dic "avui beuré menys" o "aquesta setmana entreno cada dia", serà un desastre...